Кейсы по микроэкономике

  • USD
    • RUB
    • USD
    • EUR
i agree with "Terms for Customers"
Sold: 7 last one 20.12.2020
Refunds: 0

Uploaded: 15.10.2018
Content: Кейсы по микроэкономике.rar 16,84 kB

Product description


Part 2. Cases
1. Shesterochka
In supermarkets trading network "Shesterochka" the retail price of beer "Stary Melnik" light (glass bottle 0.5 l.) 17 rubles. The purchase price, including delivery of beer to the store is 11 rubles. Accordingly, the difference between the retail and procurement prices 6 rubles. per bottle. Same (6 rubles.) The difference between the retail and procurement prices exist and other beers, similar in price and quality of the beer, "Stary Melnik" light.
An analysis of sales over the previous two years showed that at constant prices during the autumn-winter period (October-March) monthly beer sales volumes remained virtually unchanged.
Trading network "Semerochka" includes 62 supermarkets in Moscow. The total monthly sales volume of beer "Stary Melnik" light in October amounted to 320,000 bottles, the total sales of other brands of beer was 3.52 million bottles.
The motto of the trade network "low prices." The social composition of the buyers and their income is about the same in all supermarkets trading network.
Task 1
In the supermarket №1 trade network pricing experiment is conducted. In November, the price of a bottle of beer (glass, 0,5 l.) Old miller light is reduced from 17 to 16 rubles. The volume of sales increased from 3,000 in October do3300 bottles in November.
What recommendations can be given to pricing management distribution network based on this information?
Task 2.
The supermarket price №2 conducted an experiment. In November, the price of a bottle of beer (glass, 0,5 l.) Old miller light rises from 17 to 18 rubles. Sales volume decreased from 5,000 in October to 4,250 bottles in November.
At the same time sales of other varieties of alcoholic beer increased by 600 units., With 44,000 in October to 44,600 in November (the unit of measurement is taken 0.5 liter.).
1. What advice can be given on pricing management distribution network based on this information?
2. How will the profit from the sale of beer in all supermarkets network if your recommendations will be taken?

2. Symphony Orchestra
During the season, the orchestra performs in the evening on Saturday, 2 times a month; at the same time for each performance is preparing a new program. Each performance involves the following costs:
Fixed overhead costs $ 3,000 per month (Salary Administration)
Costs $ 4,500 in rehearsal
The cost for the concert: hall rental, the organization of the concert, members fee $ 2000
Print programmok, tickets and other. One $ for each visitor.
Director for Economics and Finance, acting simultaneously as commercial director of the orchestra, concerned about the low profit. At present, it has established the price for tickets is $ 10. If she could sell tickets for all 1100 seats hall, total revenue amounted to $ 11,000, and the total cost of $ 9100 (that is, each performance would bring good profit $ 1900).
Unfortunately, the average occupancy of the hall is 900 seats, with the result that the average cost per visitor up $ 9.89. Thus, they are approaching the price of the ticket is $ 10, which can not disturb the commercial director. As is usually the revenue is $ 9000, and the costs reach $ 8,900, the total income for one performance is pitiful $ 100.
Commercial director does not believe that the problem can be solved by simply increasing the price of tickets. After all, the average occupancy of the hall is likely to be reduced, and thus reduced and the resulting performance of each orchestra's revenue. Therefore, the Director considers three options aimed at increasing profits, and two of them provide for the sale of tickets with discounts. Here are three suggestions.

Additional information

1. Входные билеты «спеши студент» по 4$, продаваемые студентам университета за полчаса до концерта в порядке живой очереди. Директор считает, что она могла бы продать 200 таких билетов, причем купившие их студенты вряд ли приняли бы решение о посещении концерта по десятидоллоровым билетам. В данном варианте директора несколько смущает то, цена в 4$ не покрывает даже половины средних издержек на один билет.
2. Воскресные дневные повторения субботнего вечернего концерта по билетам в 6 долларов. Для повторения концерта дополнительных репетиций не требуется. Директор полагает, что смогла бы реализовать 700 билетов на дневное представление, но 150 из них купили бы те, кто при отсутствии такой возможности приобрели бы более дорогие билеты на субботний концерт. Таким образом, общее число посетителей увеличилось бы на 550 человек. Но цена вновь не позволяет покрыть средние издержки.
3. Новый цикл концертов в оставшиеся субботние дни месяца. Количество концертов удваивается, но к каждому концерту нужна репетиция. Здесь возможно было бы установить цену в 10$, и по подсчетам директора, ей удалось бы продать 800 билетов. Но в результате того, что концерты стали проводится чаще, посещаемость концертов старого цикла тоже составила бы 800 человек (сократилась бы с 900 до 800 человек).
Следует ли принять какое либо из предложений? Если следует, то какое? Ранжируйте предложения по степени эффективности. Обоснуйте свой ответ соответствующими расчетами.
(Внимание! Далее следует таблица, заполняя которую Вы можете легко выйти на правильное решение. Это алгоритм, облегчающий решение кейса.)

3.Дополнительный заказ
Компания имеет 2 завода по производству продукции, один в России и один в Китае.
Транспортные издержки по доставке сырья и доставке потребителям готовой продукции на обоих заводах одинаковы. Каждый из заводов на имеющихся мощностях может увеличить выпуск на 25% .Структура остальных издержек, и прочие параметры выглядят следующим образом:
ПараметрыРоссияКитай
Административные расходы, аренда и прочие постоянные издержки20000 долларов в неделю15000 долларов в неделю
Сырье и материалы50000 долларов в неделю55000 долларов в неделю
Издержки на оплату труда рабочих 100000 долларов в неделю92000 долларов в неделю
Оплата труда сдельная. Расценки10 долларов за единицу продукции (в урочное и сверхурочное время одинаково)8 долларов за единицу в урочное время
12 долларов за единицу сверхурочные
Выпуск10000 единиц в неделю11000 единиц в неделю
Цена19 долларов19 долларов
Общие издержки в неделю
Выручка (недельная)
Прибыль (недельная)
Средние издержки
Средние переменные издержки
Прибыль на единицу
Прибыль на ед. по переменным издержкам
Предельные издержки
1.Определите общие издержки, выручку и прибыль за неделю, а также средние издержки, средние переменные издержки, прибыль на единицу продукции и маржинальную прибыль (прибыль по переменным издержкам) на единицу продукции на обоих заводах. На каком из заводов производство более эффективно?
2. Предлагается дополнительный заказ на поставку 1000 единиц продукции за неделю. Чтобы выиграть тендер, необходимо согласится на выполнение заказа по цене 16 долларов за единицу.
А) Нужно ли брать этот заказ, если от него не ожидается иных выгод, кроме увеличения текущей прибыли? Если заказ брать, то на каком заводе выгоднее разместить производство, почему? Если бы обязательным условием предоставления заказа было его размещение на России, взяли бы Вы его?
Б) Какова минимальная цена дополнительного заказа, по которой его выполнение будет сопровождаться повышением прибыли?
3) В исходной ситуации, оптимально ли распределен общий объем производства между двумя заводами? Какие предложения можно высказать на этот счет?

Feedback

1
Period
1 month 3 months 12 months
0 0 0
0 0 0
In order to counter copyright infringement and property rights, we ask you to immediately inform us at support@plati.market the fact of such violations and to provide us with reliable information confirming your copyrights or rights of ownership. Email must contain your contact information (name, phone number, etc.)

This website uses cookies to provide a more effective user experience. See our Cookie policy for details.