- Arts & Culture 5937
- Business & Economics 689
- Computers 310
- Dictionaries & Encyclopedias 81
- Education & Science 75850
- Abstracts 252
- Astrology 4
- Astronomy 1
- Biology 8
- Chemistry 2221
- Coursework 15546
- Culture 9
- Diplomas 411
- Drawings 574
- Ecology 5
- Economy 83
- English 75
- Ethics, Aesthetics 3
- For Education Students 17607
- Foreign Languages 11
- Geography 2
- Geology 1
- History 89
- Maps & Atlases 5
- Mathematics 13855
- Musical Literature 2
- Pedagogics 19
- Philosophy 23
- Physics 14834
- Political Science 5
- Practical Work 101
- Psychology 60
- Religion 4
- Russian and culture of speech 8
- School Textbooks 7
- Sexology 42
- Sociology 9
- Summaries, Cribs 87
- Test Answers 150
- Tests 9243
- Textbooks for Colleges and Universities 32
- Theses 24
- To Help Graduate Students 14
- To Help the Entrant 37
- Vetting 364
- Works 13
- Информатика 10
- Engineering 3058
- Fiction 696
- House, Family & Entertainment 107
- Law 132
- Website Promotion 71
Statistics, version 13
Uploaded: 03.07.2013
Content: 30703164425890.zip 370,5 kB
Product description
INTRODUCTION 3
1.STATISTIKO-ECONOMIC ANALYSIS OF SCIENTIFIC AND TECHNOLOGICAL PROGRESS IN THE ECONOMY 4
1.1.Ponyatie NTP and its role in the development of the industry. The main directions of scientific and technical progress. 4
1.2. Statistical indicators of scientific and technological progress and statistical methods 8
2. The calculation part 13
3ADANIE 1. raw data:
1) Build a number of organizations ranked by one feature - the proportion of researchers in the total workforce, followed by a series of interval distribution, forming five groups at regular intervals;
2) build charts ranked and the resulting rows of distribution;
3) The characteristics of the distribution of a number of interval: range of variation; standard deviation, coefficient of variation, median and mode;
4) Describe the resulting group factorial basis three criteria and to establish the existence and nature of the correlation between the calculated and grouping features by analytical groups;
5) carry out a consolidation of group analytic groups, forming the typical three groups;
6) draw conclusions on the results of the job.
Table 1 Statistical information on the results of the production activities of the regions
№ p / n Volume of innovative products, works and services, mln. Rub. Sales of goods and services, bln. Rub. The number of organizations engaged in research and development, pcs. The number of employees engaged in research and development, people. Number of researchers engaged in research and development, people.
10,437.5 520.2 19 1 822 1185
9913.6 2 156.7 24 711 1352
3 4665 6638 1997 25 262.2
4 7,505.1 348.8 58 14 677 6480
5 1619.6 102.8 19,774,547
6 4,386.6 298.3 39 10 374 4614
7 2095.8 80.8 6134 78
8 467.7 16 184 2955 1070
9 31491.9 350.7 10,369,188
10 86496.6 3693.2 254 83 653 37365
2033.3 111.3 11 14,844,414
12 5,436.3 179.1 15 3064 1154
4417.5 144.2 13 17,964,479
14 3,161.7 108.5 24 1964 786
15 16,679.6 227.7 30 5089 2808
16 3,328.2 377.3 22 5521 3144
17 11,742.1 314.5 32 6358 2630
18 679.5 260.6 33 1473 898
7116.7 373.2 19 19,466,328
4395.8 280 20 November 1799 593
21 5,594.2 623.4 15 6463 2401
22 345.8 214.8 24 2057 934
6634 136.5 23 12,873,509
24 512.2 77.8 12276189
Additional information
3АДАНИЕ 2. Имеются следующие данные по трем регионам:
Таблица 8 – Объем инновационных товаров, работ, услуг и численность организаций, выполняющих научные разработки
РегионОбъем инновационных товаров, работ, услугЧисленность организаций, выполняющих научные разработки
Базисный периодОтчетный периодБазисный периодОтчетный период
q0q1N0N1
А32978,910437,511891185
Б10155,19913,620101352
В5110,44665,070756638
Определите: 1) уровень и динамику объема производства инновационных товаров и услуг на 1 предприятие по каждому региону в отдельности; 2) по трем регионам вместе: а) индекс производства переменного состава; б) индекс производства постоянного (фиксированного состава); в) агрегатный индекс влияния структурных сдвигов за счет изменения числа организаций; г) абсолютное изменение объема инновационных товаров, работ и услуг в отчетном периоде по сравнению с базисным в результате изменения каждого из факторов.
Покажите взаимосвязь между исчисленными показателями. Проанализируйте полученные результаты и сделайте выводы.
3АДАНИЕ 3. По исходным данным:
1)Постройте регрессионную модель зависимости между тремя факторными и результативным признаками по уравнению прямой;
2)Измерьте тесноту корреляционной связи между названными признаками с использованием коэффициентов множественной корреляции, частных коэффициентов корреляции и детерминации;
3)Выявите влияние каждого отдельного фактора признака в общем изменении результативного признака с использованием коэффициента эластичности и бета-коэффициента;
4)Сделайте выводы по результатам выполнения задания.
3АДАНИЕ 4. Имеются данные о доле инновационных товаров и услуг в общем объеме отгруженных товаров и услуг, %
Таблица 12 – Динамика доли инновационных товаров и услуг в общем объеме отгруженных товаров и услуг, %
200120022003200420052006200720082009
%109,98,785,35,65,432,7
1)Проведите сглаживание уровней ряда динамики заданного признака с использованием механических методов (метод укрупнения интервалов и скользящей средней) с заданным интервалом;
2)Проведите анализ трендовой модели методом аналитического выравнивания по уравнениям прямой и параболы и установите наиболее приемлемую линию для выравнивания ряда динамики;
3)Сделайте выводы по результатам исследования.
3.АНАЛИТИЧЕСКИЙ РАЗДЕЛ40
3.1.Исходные данные, цели и задачи анализа
Имеются данные о спросе на электроэнергию предприятием после внедрения инновационной разработки за 2002-2010 гг., тыс. кВт. Ч [4; 42]:
Таблица 18 – Исходные данные
ГодКварталПотребление, тыс. кВт. Ч
20021224
265
3202
4486
20031250
267
3271
4552
20041190
2122
3246
4427
20051183
2100
3286
4409
20061198
2126
3255
4397
20071173
2147
3240
4327
20081210
2139
3183
4291
20091233
2127
3175
4279
20101163
289
3154
4218
ЗАКЛЮЧЕНИЕ48
СПИСОК ИСПОЛЬЗОВАННОЙ ЛИТЕРАТУРЫ51
ПРИЛОЖЕНИЕ 153
ПРИЛОЖЕНИЕ 254
ПРИЛОЖЕНИЕ 355
ПРИЛОЖЕНИЕ 456
Feedback
0Period | |||
1 month | 3 months | 12 months | |
0 | 0 | 0 | |
0 | 0 | 0 |